کران

دواش جز می چون ارغوان نمی‌بینم

کران

دواش جز می چون ارغوان نمی‌بینم

تا کدام اندیشه برون تراود و چه مایه ای داشته باشد.

آخرین مطالب

می خواهم، نمی خواهم

دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۲۷ ق.ظ

وقتی با دوتا از بچه ها بیرون بودیم بیشتر صحبت ام این بود که از زندگی چه می خواهند و من خودم چه می خواهم؟ بعد که بیشتر فکر کردیم فهمیدیم چه قدر سوال سختی است و چه قدر ره افسانه زدند در پاسخ به این سوال و همه راه به جایی نبردند. علیم که می گفت تو دوست داری داستایوفسکی وار تجربه و زندگی کنی راست می گفت. حداقل ذهنی فکر میکنم هرقدر عمق رنج ها و شادی های آدم بیشتر می باشد فهم گسترده تر و عمیق تری دارد. ولی خارها و زخم های این راه زیاد هست. زیاد هم خودمان را گول می زنیم و بعدش هم هیچ.

می گفتی که ما آزادی نداریم. آزادی وقتی است که بتوانی خودت باشی. وقتی جامعه بهمان طور است و دانشکده فلان است نمی توان خود بود. همیشه نقاب کلفت و در هم پیچیده ای هست که محیط را تهوع آور می کند. راست اش من هم ازین ها به چهره ام زده ام. من آزاد نیستم. خیلی وقت ها خیلی پنهانی برای جلب توجه یا رضایت خودم یا ساختن چهره ای کارهایی کردم تعجب آور. وقتی کنار کسی می نشینم که خودش است پر می شوم. مانند زوربا که زندگی آدم را دیگرگون می کند . شمس هم همینطور. به هیچ جایش نیست که چه می شود یا چه می گوید. می خواهد مرد حق باشد ...

حالا برای من این ها شده مساله. بعضی وقت ها هم می گویم همان خوب بودن همیشگی راه حل است. کسی می تواند بگوید آدم چطور می تواند خوب باشد؟ دارد یادم می رود. اگر زندگی قرار است به دویدن و دویدن دور یک دایره بگردد، همان نگردد بهتر نیست؟ دور عددها چرخیدن همان درجا زدن است دیگر.

یک مقدار پراکنده نوشتم ولی همین چیزهایی است که درون ام هست. تصمیم گیری از آدم انرژی می گیرد و الان وقتی شده که انگار باید خیلی تصمیم بگیریم! یک جورهایی خودم را گول می زنم که الان هم اشتباه تصمیم بگیرم خیلی مهم نیست و بعدا درست اش می کنیم. فکر خوبیست؟ برای همیشه که خب نه! عمر، وجود، سرمایه، دیگران، همه این کلمات در سرم چرخ می خورند.

پ.ن: راستی برایم سوال شد از بین کسانی که من را می شناسند و من هم آن ها رو میشناسم چه کسانی هنوز اینجا رو دنبال می کنند؟ می خواهم بدونم چه قدر میتونم دقیق بنویسم یا چه قدر گسترده یا شخصی. اگه کسی هست یه پیام خصوصی کوچیک بذاره بی زحمت :) 

  • محمدجواد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی